Vad tycker ni om internetdejting?

Jag har under många år funderat på det här med nätdejting..
Jag tycker själv att det kan vara ett bra sätt att träffa människor på, och kanske även träffa sin kärlek? ♥

En fördel kan ju vara för de människor som är väldigt blyga, eller väldigt upptagna..
Människor som är väldigt blyga kan ju få en annan möjlighet att prata med nya tjejer eller killar över ett mer "bekvämt", för då behöver dem inte träffas öga mot öga på en gång, utan kan känna personen på plusen lite innan man ses, få en "typ" av uppfattning.
Även för de människor som är upptagna, jobbar mycket eller reser mycket exempelvis, så kan det ju vara ett bra sätt att träffa människor på.. Du slänger upp en profil om dig själv och några bilder (vilket oftast är ett måste), för att kunna få svar..
Någonting som jag dock inte förstår är människor som inte lägger upp några bilder utan som bara skriver en presentation, man vill ju alltid se vem man pratar med, eller?.. Det är ju alltid roligare och mer spännande.
Och dem som fortsätter skriva och till en, även fast man har bett om en endaste bild, jag tycker nog inte det borde vara speciellt svårt?
Eller de personerna som lägger upp bilder på personer som inte är dem själva, speciellt om det är en kändis eller något sådant, det är väl självklart att man känner igen kändisen och vet att det inte är dem?
Eller om man lägger ut bilder på exempelvis en kompis eller syster, och så möter man sedan upp personen och så får killen eller tjejen träffa någon helt annan än den personen som de trodde, det tycker jag inte är speciellt snällt eller normalt faktiskt..
Vad tror dem att man ska säga sen när man träffar dem då? och det är en helt annan människa? tror dem att man bara ska acceptera det och ta en dejt? När personen i fråga totalt har lurat dem..
Nepp, det bästa är nog att vara ärlig från början.
Vad tycker ni om internetdejting? Bra eller dåligt?
Kom med kommentarer, så skulle jag bli jätte glad!

Puss och kraam //Emma♥
MickeJ » 2010-01-12 | 18:09:49

Jag har testat Internetdejting rätt länge. Min erfarenhet är att ett fåtal killar som bara är ute efter sex förstör rätt mycket för oss seriösa killar. Då tjejerna går automatiskt alltid i försvars läge och inte är villiga och snacka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback