Vårt läkande

Sår på kroppen läker, mina sår, dina sår, dina sår som du har givit mig, dom läker alltid.
Vecka efter vecka, nya ärr som påminner mig om verkligheten och om vad jag är värd i dina ögon.
Jag skriker tills min röst blir skrapig och gör ont, jag kryper på golvet fast mina knän inte bär mig, jag kan inte gå, jag kan inte stå, jag kan inte ligga..
Mina sår läker, mina sår försvinner, dina ord, dina handlingar påverkar mig hårdare, de sätter spår någon annanstans där man inte kan plåstra om, i mitt hjärta, det är svårare att läka mitt hjärta.

Jag förstår inte hur du kan känna dig manlig, känner du dig stolt? Känner du dig mäktig, som någon viktig människa? Känner du dig övermänsklig kanske? eller känner du dig som ett offer?
Berätta varför du hatar mänskligheten, berätta varför du hatar dig själv.  
Om jag visste, om jag visste vad som plågade dig,
så kanske jag skulle veta mer om mig själv..

Bild - Lånad av google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback