Hundmode?

Vad tycker ni om det här med att klä hundar i kläder osv?
Alltså jag tycker att det är okej sålänge som hunden inte känner sig obekväm/att det gör ont eller att dom skäms!
Jag skulle tex aldrig tycka det var okej att klä hunden i skor eller tofflor, eller små hattar och toffsar, för det är inte naturligt för en hund!
Jag har tex en liten chihuahua, och han behöver täcke på vintern, eftersom att han fryser väldigt mycket och brukar bli förkyld och få hosta, och vi har även funderar på att försöka hitta något "skydd" till hans tassar, för han brukar frysa om tassarna, så att han får kramp och haltar då så att vi måste bära honom.
Det är skillnad, men att klä en hund bara för att det är gulligt eller ser roligt ut, tycker jag inte är samma sak alls, om det är för hundens bästa, om den fryser osv så är det en annan sak..
I vintras hade våran chihuahua jätte mycket förkyldningar och fick ofta problem med sina tassar, han fick liksom kramp och började halta, och då fick vi ta upp honom och värma hans tassar ett tag så krampen gick över..
Stackars liten, det var inte kul för han i vintras, då våran andra blandras tik som väger ca 30kg inte hade några problem alls nästan, hon har en väst som vi brukar ha på henne när det är väldigt kallt, men hon älskar att busa i snön, så den åkte nästan av!  


Aja, men här tänkte jag iallafall visa lite "mode" för hundar, vissa "outfits" som inte är FÖR mycket, visst är dom  
söta, tycker speciellt mopsen som har den gråa/rosa tröjan är urgullig!


För er som har hundar, så finns det en väldigt bra hemsida för er, det är en hemsida där dom säljer både hundkläder och andra olika hundartiklar, så som mat/kex och leksaker!
Väldigt bra hemsida faktiskt, om ni vill kolla in den så hittar ni den på

www.lechien.se

Bilder - Lånade av google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback