Ett litet skämt

Rätt så larvigt, men endå rätt roligt.. Intelligens har ju ingenting med hårfärg och göra, så vi vet vart jag står i denna fråga.. alltså så har jag inget mot någon pga hårfärg, likadant är det med hudfärg..
Jag är emot dumma människor och elakheter..
Aja, men nu vet ni hur jag står i allafall, så här kommer "skämtet"

Tävla mot en blondin

1. Hur länge varade 100-åriga kriget?
-116 år 
- 99 år
- 100 år
- 150 år
Bondinen använder sin rätt att hoppa över frågan .

2. I vilken land uppfanns Panama-hatten?
- Brasilien
- Chile
- Panama
- Equador
Blondinen tar publiken till hjälp 

3. I vilken månad firar ryssarna oktober revolutionen?
- Januari
- September
- Oktober
- November
Blondinen ringer en vän, en annan blondin.

4. Vad hette George IV?
- Albert
- George
- Manuell
- Jonas
Blondinen söker efter rätt svar på internet. 

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn?
- Kanariefågeln
- Kängurun
- Råttan
- Sälen
Blondinen åker ur tävlingen. 

PS. Om du har skrattat när du har läst detta, så titta på svaren här nedan: 
 





 
1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).
2. Panama-hatten uppfanns i Equador.
3. Oktober revolutionen firas i november.
4. Kung George IV hette Albert.
5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin "sälarnas ö" (havshund).

Text lånad från bloggen - http://helenelingvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback