The strong will never fall..

Ibland vet man inte riktigt vad man känner, men man vill endå skriva av sig.. Jag känner ibland att jag står och trampar på samma ställe utan att komma någon vart, men endå så vet jag att jag har kommit en bra bit på vägen..

Ibland känner jag att jag tänker för mycket och oroar mig för mycket för saker som jag vet att jag kommer kunna påverka och saker jag vet att jag har förmågan till att förändra..
Varför oroa sig för sånt man inte behöver tänka på?
Varför oroa sig för saker som man inte kan påverka?
Förmodligen för vi alla är människor, och har dåliga dagar ibland.. Men det viktigaste är att vi vet vad vi står och att vi vet vad vi går för, och att vi aldrig slutar kämpa för att bli det bästa möjliga av oss själva..
Det målet måste alla ha, man får inte nöja sig med något mindre..

Jag pratar sällan om känslor eller om personliga saker i bloggen, men ibland så tycker jag det är så otroligt skönt att kunna skriva av sig, jag var på stan i dag tillsammans med Madde, en vän som har jag känt inprincip hela mitt liv, i allfall i säkerligen 10år.. Vi har nästan alltid varit väldigt nära varandra, men pga olika omständigheter så har vi haft våra duster och bråk.. Men när vi umgicks i dag, var på stan och kollade grejer, så var det ingenting som var konstigt imellan oss, vi pratade lika mycket som alltid, och vi har endå inte umgåtts på säkerligen ett år..
Hur kommer det sig? beror det på att man har förlåtit och gått vidare? eller beror det på att man känner varandra så pass bra, att det spelar ingen roll hur länge man är ifrån varandra? för man kan hitta tillbaks?

Jag hoppas att vi kommer kunna umgås, och göra roliga saker tillsammans och att vi inte hamnar i bråk igen, eller sårar varandra för det är så onödigt.. Det var i allafall kul att ses idag igen, och det sa jag till Madde också!



Jag tror på att livet har sin mening, att man har en roll på jorden, som man skall utföra.. Jag tror att vissa föds till att veta vad man ska syssla med i sitt liv, och att vissa märker det på livets gång, men jag tror att man har en uppgift på jorden att utföra, att dåliga och bra erfarenheter ska räknas som erfarenheter och att man ska lära sig av sina fel och brister, lika som att man ska uppskatta vad man har, och kämpa för att nå så högt som möjligt..
Mitt måtto är, " Stäva aldrig efter något mindre än de bästa", och vad min uppgift är, eller vad min mening är det är får framtiden utvisa..

Bild - Lånad av google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback