Sista turen

Nu bloggar jag lite mer, för sista gången ikväll..
Jag ska springa ut med hundarna snart på den sista turen, sen ska jag lägga mig och sova tänkte jag, ska upp relativt tidigt i morgon så jag behöver sova..
I bland blir man så trött på vissa människor så det finns inte alltså, vissa känner jag bara ingen förståelse för, inte denna riktiga förståelse, när man blir kallad för "slampa" eller hora" så känner jag inte att jag kan ge personen i fråga respekt tillbaka? Hur svårt kan det vara att förstå det?
Jag kan inte respektera en person som beter sig på det viset, som kallar mig för sådana saker och när allt är om och kring sig, så är inte saker lika enkla som de verkar när man är packad och inte vet vad man säger..
Det är väldigt lätt att dömma människor för hur dem är, ge dumma kommentarer eller till och med såra folk, men man ska tänka sig för vad man säger, man behöver inte vara den första som slänger ur sig kommentaren som kommer leda till att man blir osams..
Jag försöker bita mig själv i tungan ibland för att minnas det, för jag har själv inte alltid varit så jätte bra på det, jag har gjort mina misstag och bitit i det sura äpplet, och jag tror att livets väg kommer föra med sig mycket av båda, både solsken och regn..

Men det viktigaste att tänka på är att värdesätta vad man kan och vad man har, och att veta att man är stark nog att bli vad som helst.. Bara man tror på det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback