En privat sak

Jag har precis kollat klart på filmen "dumpa honom", den var riktigt bra, drama/komedi..
Rekomenderar den verkligen!

Men jag kom och tänka på en sak när jag såg filmen, som jag ofta har tänkt på faktiskt..
En av mina värsta mardrömmar är att vara gift, ha barn, leva i ett stort vackert hem med fina saker, men att vara otroligt olycklig.. Att vara gift och inte älska sin man och att inte vilja leva livet med honom och att man redan har barn och har startat ett liv tillsammans.. Det är en av mina värsta mardrömmar..
Där fick ni veta någonting väldigt privat om mig, om det är någonting som jag verkligen kommer välja riktigt väl så är det mannen jag väljer att gifta mig/skaffa barn med, om jag nu gör det, det får ju framtiden utvisa vad som händer och vad man kommer vilja..

Drömmen är att man lyckas med alla sina mål man vill i livet, man lyckas med sitt jobb och sin utbildning.
Man träffar en man som man älskar mest av allt, skaffar barn och ett fint hem tillsammans och är lycklig i både kropp och själ, det är ju det man vill och det är även det man borde sträva efter.

Bara för några år sedan, så sa jag alltid att jag skulle bli en affärskvinna och att jag aldrig skulle gifta mig eller skaffa barn, jag skulle leva i min takvåning, med mina fina saker och tjäna massor av pengar och bara leva livet.
Jag har fortfarande den drömmen och fortfarande stora mål som jag strävar efter, men jag har börjat tänka på andra saker oxå, tanken på att leva tillsammans med en man på riktigt skrämmer inte mig lika mycket längre, och tanken på att skaffa barn är heller inte lika främmande som förut, jag har blivit lite mer öppen för det.
Förut så ryste jag till av bara tanken, fråga vem som helst i min omgivning som känner mig så kommer dom säga att jag var verkligen så förut.

Jag och min storasyster brukade skämta om att hon kommer bli en hemmfru med massor av barn, jag kommer vara affärskvinna och bo i min takvåning i Milano och hon kommer komma över och hälsa på med sina barn
"Nu ska vi hälsa på moster Emma", och hennes barn skulle springa runt i min våning och ta sönder mina saker och jag skulle bli galen och kasta ut henne och ungarna. Haha, det brukade vi alltid skämta om förut..
Förut var jag BEROENDE av min egen frihet, vilet jag fortfarande är, den ska man aldrig ge upp på, men tanken på att kunna dela livet med någon annan känns inte lika obehaglig längre.


Bild - Lånad av google.se

djustd » 2010-03-17 | 02:50:36
URL: http://djustd.blogg.se/

Tack för att du vill vara med! :) Jag kommer läsa alla bloggar under veckan. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback