Christian Louboutin

Han gör skorna som får kvinnor över hela världen att bokstavligt talat se rött.
De klarröda sulorna är skolegenden Christian Louboutins kännetecken.
Christian Louboutin upptäckte sin fascination för skor när han började gå på nattklubbshower och försökte redan som sextonåring kränga sina första skapelser till dansarna.
Sen frilansande han för bland andra Maud Frison, Chanel, Yves Saint-Laurent och Sidonie Larizzi, innan han började arbeta med skolegenden Roger Vivier. 1992 öppnade han sin första butik för sitt eget märke och sedan dess pryder hans skor både kungliga och skådespelande fötter världen över.
Han har samarbetat med de flesta stora designerns och har också börjat utveckla sitt eget märke genom en kollektion väskor.

Varför älskar alla kändisar dina skor?

Jag tror att det beror på att jag vet vad en kvinna vill ha, hur hon fungerar. Jag växte upp med min mamma och syster och fick det feminina naturligt i min uppväxt, det kommer från min barndom.

Och fast man skulle kunna tro att Louboutin överöser kändisarna med skor så har han faktiskt gjort det till sin policy att aldrig ge bort några skor gratis.

Om saker ges till dig, så förlorar det värdet och du kommer inte att avguda det, säger Christian.

Hans skor är som en dröm, och kostar också som en dröm, skorna är väldigt exklusiva, att få ett par sådana skor krävs en tjock plånbok, skorna ligger från 4000kr uppåt! Inget är sexigare än en röd Louboutin-klack hävdar Lindsay Lohan, som är ett stort fan av just dehär skorna, jag skulle inte ha något emot att äga ett par!

En blå variant

Stilren variant

Lite mer fest sko, silvrig variant

Vardags skinnsko

Mina favoriter sjukt sexig variant

Bilder - Lånade av google.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback